EDUKACJA TECHNICZNO-INFORMATYCZNA
STUDIA I STOPNIA, 3,5-ROCZNE INŻYNIERSKIE – STACJONARNE I NIESTACJONARNE.
Cel studiów
Celem studiów na kierunku edukacja techniczno-informatyczna jest:
- umożliwienie studentom zdobycia podstawowej wiedzy technicznej i uzyskanie tytułu inżyniera;
- stworzenie warunków do nabywania przez studentów nowoczesnej wiedzy i stosowania jej w praktycznym działaniu;
- praktyczne przygotowanie studentów do realizacji zadań zawodowych;
- kształtowanie umiejętności uczenia się, rozwijania własnych umiejętności, komunikowania z otoczeniem oraz pracy w zespole;
- kształtowanie postaw prospołecznych, proekologicznych i poczucia odpowiedzialności.
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku edukacja techniczno-informatyczna (studia I stopnia) ma podstawową wiedzę z zakresu nauk technicznych oraz informatyki, w szczególności z nauki o materiałach, inżynierii wytwarzania, mechaniki technicznej, wytrzymałości materiałów, konstrukcji i eksploatacji maszyn, informatyki i systemów informatycznych, programowania i programów użytkowych, komputerowego wspomagania w technice i nowoczesnych technik informatycznych, elektrotechniki i elektroniki. Posiada umiejętności pozwalające na rozwiązywanie prostych problemów inżynierskich z wyżej wymienionych dziedzin.
Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Ponadto jest przedsiębiorczy i kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych, jest przygotowany do pracy w zespole, szybko przystosowuje się do zmieniającego się rynku pracy. Uwzględnia aspekty ekologiczne i ochrony środowiska naturalnego w podejmowanych działaniach technicznych, działa w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej.
Uzyskane wykształcenie daje przygotowanie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej, zapleczu badawczo-rozwojowym przemysłu.
Absolwenci wszystkich specjalności kierunku edukacja techniczno-informatyczna uzyskują tytuł zawodowy inżyniera.
Absolwenci wszystkich specjalności nauczycielskich uzyskują również uprawnienia do nauczania przedmiotów technicznych oraz informatycznych w szkołach podstawowych.
STUDIA II STOPNIA, 1,5-ROCZNE LUB 2-LETNIE, STACJONARNE I NIESTACJONARNE
Cel studiów
Celem studiów drugiego stopnia na kierunku edukacja techniczno-informatyczna jest:
- umożliwienie studentom poszerzenia posiadanej wiedzy technicznej i uzyskanie tytułu magistra;
- stworzenie warunków do nabywania przez studentów nowoczesnej wiedzy i stosowania jej w praktycznym działaniu;
- praktyczne przygotowanie studentów do realizacji zadań zawodowych;
- kształtowanie umiejętności uczenia się, rozwijania własnych umiejętności, komunikowania z otoczeniem oraz pracy w zespole;
- kształtowanie postaw prospołecznych, proekologicznych i poczucia odpowiedzialności.
Sylwetka absolwenta
Absolwent kierunku edukacja techniczno-informatyczna (studia drugiego stopnia) ma poszerzoną wiedzę z zakresu nauk technicznych oraz informatyki, w szczególności z nauki o materiałach, inżynierii wytwarzania, mechaniki technicznej, wytrzymałości materiałów, konstrukcji i eksploatacji maszyn, informatyki i systemów informatycznych, programowania i programów użytkowych, komputerowego wspomagania w technice i nowoczesnych technik informatycznych, elektrotechniki i elektroniki. Posiada umiejętności pozwalające na rozwiązywanie złożonych problemów inżynierskich z wyżej wymienionych dziedzin.
Zna język obcy na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy. Ponadto jest przedsiębiorczy i kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych, jest przygotowany do pracy w zespole, szybko przystosowuje się do zmieniającego się rynku pracy. Uwzględnia aspekty ekologiczne i ochrony środowiska naturalnego w podejmowanych działaniach technicznych, działa w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej.
Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich) oraz podnoszenia kwalifikacji na studiach podyplomowych.
Uzyskane wykształcenie daje przygotowanie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, samorządowej i państwowej, do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych, administracji gospodarczej, zapleczu badawczo-rozwojowym przemysłu oraz w przypadku specjalności nauczycielskiej – uprawnienia do nauczania przedmiotów technicznych oraz informatyki w szkołach ponadpodstawowych.
STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA (3,5 – letnie)
Specjalności | |
nauczycielskie:
|
nienauczycielskie:
|
STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
Studia dla absolwentów studiów zawodowych z dyplomem licencjata kierunków informatycznych, matematycznych lub fizycznych (2-letnie) lub inżyniera (1,5-roczne)
Specjalności | |
nauczycielska:
|
nienauczycielskie:
|
STUDIA NIESTACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA (3,5-letnie)
Specjalności | |
nauczycielska:
|
nienauczycielska:
|
STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
(2-letnie) oraz (1,5-roczne) Studia dla absolwentów studiów zawodowych z dyplomem licencjata kierunków informatycznych, matematycznych lub fizycznych (2-letnie) lub inżyniera (1,5-roczne)
Specjalności | |
nauczycielska:
|
nienauczycielskie:
|